ایفون

برنامه ایفون

ایفون

برنامه ایفون

تشریح مشخصات آیفون ۴

آیفون ۴ توسط استیو جابز در کنفرانس برنامه نویسان اپل معرفی شد، می تونید گزارش زنده ی اونو اینجا بخوانید. اپل باز هم نوآوری های خارق العاده خودش رو به معرض نمایش گذاشت و می توان گفت ویژگی های این دستگاه دنیای موبایل رو دوباره تغییر خواهد داد! 

500x_iphonehero

طراحی

طراحی آیفون ۴ همانند آیفونی که لو رفته بود هستش و تغییری توش ایجاد نشده، بدنه از شیشه و آلومینیم ساخته شده، حجم این آیفون ۳۴% از آیفون قبلی کوچکتر شده ولی ۳ گرم سنگین تر، و بنا به گفته اپل این گوشی باریکترین اسمارت فون دنیاست. دکمه های حجم صدا از هم جدا شده اند، که همگی از استیل ضد زنگ هستند.

لبه های آیفون که از استیل ساخته شده باعث افزایش آنتن دهی اون در ۳G و WiFi می شه.

ابعاد و اندازه: ۱۱٫۴۳ سانتی متر طول در  ۵٫۸۶۷ سانتی متر عرض و ۹٫۴ میلی متر قطر! و ۱۳۷ گرم وزن.

سخت افزار

مغز بزرگ!

آیفون مانند آی پد از پروسسور A4 بهره می گیره، درون این پروسسور دو چیپست وجود دارد که تقریباً با هم کار می کنند، یک Cortex-A8 به عنوان پردازنده اصلی و یک PowerVR SGX 535 که کار پردازش گرافیکی با جزئیات بالا(High Definition) رو انجام میده که این دو چیپ به همراه دو DDR SDRAM که هر کدام ۱۲۸ مگابایت ظرفیت دارند به هم متصل اند. و از اونجایی که این چیپست ها در یک جا با هم کار می کنند قدرت و سرعت فوق العاده ای به آیفون می دهند. و البته باتری کمتری نیز مصرف می کنند! زیرا زیر-قطعه های پردازنده A4 در مواقعی که کار نمی کنند کاملاً خاموش هستند.

عمر باتری

اندازه باتری ۱۶% از باتری الآن آیفون بزرگتر است، با اینکه آیفون جدید  پردازنده قوی تر و صفحه نمایش جدید تری داره اما عمر باتری بیشتری هم داره. ۴۰% مدت زمان مکالمه بیشتر!

  • تماس با ۳G: هفت ساعت
  • اینترنت با ۳G: شش ساعت
  • اینترنت با وای فای : ۱۰ ساعت
  • فیلم: ۱۰ ساعت
  • موسیقی: ۴۰ ساعت
  • آماده به کار:  ۳۰۰ ساعت

صفحه نمایش

340x_screen-shot-2010-06-07-at-3.02صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی آیفون ۴ دارای رزولوشن ۹۶۰در۶۴۰ پیکسل است. اپل نام این صفحه را «رتینا» گداشته. این صفحه ۴ برابر آیفون تری جی اس پیکسل دارد. یعنی در هر اینچ از صفحه ۳۲۶ پیکسل وجود دارد یعنی از باکیفیت ترین مجله های چاپی هم با کیفیت تر! اپل می گوید این صفحه نمایش که بر پایه تکنولوژی IPS ساخته شده دارای کنتراست ۱ به ۸۰۰ می باشد که چهار برابر از ۳GS بهتر است و زاویه دید بیشتری نیز دارد.

این صفحه نمایش نوشته ها تصاویر برداری و گرافیک ها را بسیار با کیفیت تر نمایش می دهد. همچنین مانند آیپد و تری جی اس بر روی این صفح یک لایه چربی گریز برای پاک کردن بهتر چربی ها وجود دارد.

دوربین اصلی

آیفون جدید دارای حسگر دوربین بزرگتری از قبلی هاست، همچنین لنز نیز بزرگتر است. به جای داشتن رزولوشن بالا، از سنسور ۵ مگا پیکسلی استفاده شده، اما نقاط آن بزرگتر است. بنابراین ISO تصاویر(یا حساسیت به نور) بیشتر است بنابر این در نور کم هم عکس ها و ویدئو های بسیار با کیفیت تری خواهید گرفت!

500x_screen_shot_2010-06-07_at_3.13.29_pm

دوربین به بک فلش LED مجهز است که هم برای تصویر برداری و هم فیلم برداری قابل استفاده است. همچنین با لمس هر کجای صفحه دوربین بر آن نقطه فوکاس می کند.

دوربین جلو

در جلوی آیفون دوربین دوم با کیفیت VGA وجود دارد که قابل استفاده در برنامه ها و تماس های تصویری خواهد بود.

ژیروسکوپ

آیفون ۴ یک ژیروسکوپ یا گردش نمای داخلی دارد. یعنی می تواند حرکت ها را با دقت بسیار بالایی حس کند. یعنی از آیفون های قبلی خیلی بیشتر و بهتر. این ژیروسکوپ در سه جهت حرکات را حس می کند، یعتی هم پرتاب کردن هم چرخاندن و هم چپ و راست کردن! که با همکاری با شتاب سنج حرکات را در ۶ جهت حس خواهد کرد!

design-accelerometer-20100607

دیگر

آیفون ۴ مانند آیپد از مایکرو سیم پشتیبانی میکند.

یک میکروفون دوم هم برای حذف نویز در بالای آیفون وجود دارد.

نرم افزار

iOS4

آیفون چهار با سیستم عامل جدید اپل به نام iOS 4 به بازار خواهد آمد. تفاوت عمده آن با قبلی ها وجود مالتی تسکینگ است، که البته به روش اپل این قابلیت کمترین مصرف باتری را خواهد داشت!

500x_multitasking-switching-20100607

سیستم عامل جدید از صفحه نمایش Retina اپل پشتیبانی می کند،یعنی برنامه های اجرا شده در این سیستم عامل خود بخود برای این صفحه نمایش بهینه خواهند شد. البته این کار روی متون، تصاویر برداری و تصاویر ۳ بعدی انجام خواهد شد و برنامه نویسان موظفند از عکس های با کیفیت بالاتر در برنامه هایشان استفاده کنند.

تماس تصویری

بزرگ ترین قابلیت این سیستم عامل وجود تماس تصویری به کمک دوربین جلویی است، اپل به این قابلیت FaceTime نام داده است. و فقط بین دو آیفون ۴  و تحت شبکه وای فای امکان پذیر خواهد بود. (حداقل در سال ۲۰۱۰)

500x_facetime_01

آیفون ۴ می تواند از هر دو دوربین برای این کار استفاده کند.

iMovie برای آیفون

آیفون ۴ می تواند از نرم افزار جدید آیفون برای ادیت فیلم استفاده کند! که دارای ۱۵۰۰ قابلیت مختلف است! می توانید با آیفونتان فیلم های با رزولوشن ۷۲۰p بسازید، موسیقی متن روی آن بگدارید و افکت های تصویری مختلف به آن بدهید. این برنامه به طور جداگانه برای آیفون ۴ به فروش می رسد.

500x_imovie-hero-20100607

iBooks

برنامه آی بوکز که هم اکنون برای آی پد عرضه شده بر روی آیفون ۴ نیز قابل استفاده است، اپل عنوان می کند رزولوشن بالای صفحه آیفون خواندن کتاب را بر روی آن بسیار دلچسب و راحت می کند.

software-iphone-fourth-col-20100607

قیمت و تاریخ عرضه

آیفون ۴ در دو رنگ سفید و مشکی و با قیمت های ۱۹۹ دلار برای ۱۶ گیگ و ۲۹۹ دلار برای ۳۲ گیگ از روز سوم تیر ماه (۲۴ ژوئن) عرضه خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد